Visuele content biedt kansen voor de toekomst

Visuele content biedt kansen voor de toekomst, door

Video’s, foto’s, infographics, tekeningen en animaties zijn een uitdaging voor de moderne marketeer, maar bieden vooral veel kansen. Visuele content creëert meer engagement en de return on investment (ROI) is goed te meten. Dat concludeert internationaal communicatiebureau LEWIS uit onderzoek onder marketeers.

LEWIS vroeg 422 marketingmanagers via een online survey naar hun mening over visuele content. De resultaten waren uitermate positief. Bijna driekwart van de ondervraagden verwacht in 2016 meer uit te geven aan visuele content dan afgelopen jaar. Vooral video’s en grafisch design zijn populair.

Meetbare ROI

Volgens de marketingmanagers is visuele content zo populair omdat het de engagement verhoogt, het goed werkt op sociale media en het inspeelt op de emotie van de doelgroep. Een bijkomend voordeel is het goed meetbare resultaat: acht op de tien marketeers geeft aan de ROI naar tevredenheid te kunnen meten. Hiervoor kijken ze vooral naar views en likes en minder naar de clicks.

Doelgroeptargeting

Ook uw doelgroep effectief bereiken met visuele content? Medix Publishers is ervaren op het gebied van video, grafische vormgeving en infographics. Ook biedt MedZine News de mogelijkheid deze visuele content direct te targeten op uw doelgroep. Geen idee hoe u dit moet aanpakken? Ons creatieve team denkt graag met u mee. Neem contact met ons op of bel met 020 820 1166 om de mogelijkheden te bespreken.

Bron: LEWIS

Commenting, powered by Disqus

« Terug naar het overzicht

Follow us